Whale watching op de Indische oceaan

19 juli 2019 - Richardsbaai, Zuid-Afrika

Sanibonani

Vandaag begon de dag weer doordat we gewekt werden door onze wekker. Uitslapen zit er deze vakantie niet in. Gelukkig staat er vandaag weer wat leuks op de planning waardoor je al snel weer vergeet dat je eigenlijk nog wel een uurtje had kunnen blijven liggen.

We krijgen weer een Engels ontbijt voorgeschoteld. Wat ze hier goed doen is dat ze je bepaalde dingen laten bestellen. Je kunt dus niet alles zomaar pakken en vervolgens laten staan. Goed over nagedacht vind ik, daar kunnen wij Europezen nog wat van leren.

Het plan van vandaag is ‘whale watching’ op de Indische oceaan. Een activiteit waar je geld neerlegt voor iets waarvan je niet zeker weet of je het ook daadwerkelijk  gaat zien. Omdat in St. Lucia de tour al volgeboekt is worden we naar Richard’s Bay gebracht waar ze ook zo’n tour doen. Weer een uurtje rijden, maar gelukkig onderweg veel te zien. Zo zijn er al olifanten gespot, varkens en apen. Je kijkt je ogen uit onderweg. Je komt krottenwijken tegen waar ze 4 tenten hebben staan waar ze elkaars haren staan te knippen en 10 meter verderop ligt de KFC. Wat een wereld van verschil af en toe. Ook lopen er veel mensen onderweg gewoon op en over de snelweg. Of ze een beetje sneller gaan lopen als er een auto hard aangereden komt? Nee hoor, die remt wel…. Je ziet hele kleine kinderen onderweg, hoogzwangere vrouwen, schoolgaande kinderen. Je raakt er niet over uitgepraat van wat je hier op straat ziet.

Eenmaal aangekomen op bestemming gaan we vrijwel meteen de boot op. We zitten met ongeveer 20 personen op de boot en er is ruimte genoeg om rond te kijken. Nog geen kwartier later zitten we midden op de Indische oceaan te kijken naar een uit het water springende walvis. Wat een beest en wat bijzonder om dit zo in het wild te zien. Soms leek het alsof deze walvis getraind was. Hij sprong uit het water, zwaaide met zijn vinnen. Prachtig om te zien.

Nadat we een stukje verder kwamen, zwommen er wel 20 dolfijnen om de boot heen. Je wist niet waar je kijken moest, geweldig! En om deze hele ervaring nog completer te maken zwommen er ook nog 5 walvissen bij elkaar voorbij. Een beeld om nooit te vergeten! Een mooie, onwerkelijke ervaring. Soms denk je echt dat je gewoon in dolfinarium bent, maar dit is dus gewoon het wild! Ook daar raak je niet over uitgepraat…..

Maar je bent op zee of je bent het niet…. 3x raden wat daar meestal bij hoort…. Ja hoor, zeeziek… jullie mogen ook 3x raden wie van ons zeeziek werd?! Met een blikje cola en goed door blijven ademen is het land uiteindelijk weer bereikt. Direct weer de auto in terug naar St. Lucia met een toestel vol mooie foto’s en een herinnering extra.

Onderweg vallen de ogen bij 3 van de 4 van het gezin toch nog kort even dicht. Heeft denk ik toch iets te maken met alle indrukken die je hier op doet… Of omdat we niet uit kunnen slapen..?

De dag afgesloten bij een lekker Italiaans restaurant, ja ja ze zijn hier van alle markten thuis! Komt Danique ook nog der Rekenleraar tegen. Hoe dan? We zitten in f*cking Zuid-Afrika, dan wil je toch niemand uit Weert tegenkomen……?!?! Nu met de beentjes omhoog terugkijkend op een mooie dag. Ben benieuwd hoe het morgen zal zijn, dan gaan we de Hippo & Croc tour doen…

Tot de volgende keer weer!

1. Deanne:
    19 juli 2019
    super gaaf allemaal!!!! ff alles gelezen hoor... ben weer bij haha... druk druk druk met werk. Leuke foto's ook :)
    heel veel plezier, geniet ervan!
    xxxx
  2. Brigitta:
    19 juli 2019
    Cool...... aangezien ik de snoeppot gemist heb bij de vorige wedstrijd ga ik nu voor de volgende winst............ Danique ben je al opgeknapt na het bootritje? xxx
  3. Petra:
    19 juli 2019
    Wat een leuke en enthousiaste verhalen allemaal en wat valt er veel te zien daar! Superrr genieten dus! Vul plezeer nog dao, groetjes
  4. Ronald:
    20 juli 2019
    Gaaf zeg leuk verhaal heel veel plezier geniet ervan dikke knuffel Ronald en Sabrina xxx
  5. Opa en Oma Tobben:
    Hallo Allemaal
    Een vakantie vol verrassingen maar ook zien dat wij in Nederland nog niet zo slecht behuisd zijn en dat we in bezit zijn van vele vervoermiddelen.
    Maar leuk dat jullie die leraar tegenkwamen dan zie hoe klein de wereld is wij maakte mee dat we Kaap de goede hoop Weerter mensen tegen kwamen.
    Fijn dat jullie zo een vakantie hebben met grote variaties in beleving.
    geniet van de natuur ,dieren,mensen en gebruiken.
    Als je terug komt in modern europa vindt je dit niet of nauwelijks.
    Heel veel reisgenot
    Dikke pakkerd van Oma en Opa
    en ben voorzichtig.
  6. Lekker met de meiden familie:
    20 juli 2019
    Het bewijs is geleverd met de bijgevoegde foto. Ik gok dat Manon er op de boot ook bij hing als een zeeziek dolfijntje..... ? Ik hoef geen snoep voor de winst, tegenwoordig ben ik al blij met een suikervrije rijstwafel ;-)
    Geniet, beleef alle indrukken en leef deze geweldige reis. X from the girls