interactie met olifanten

26 juli 2019 - Hazyview, Zuid-Afrika

Na een heerlijk ontbijt gehad te hebben vertrokken we om half 9 naar Eliphant Whispers waar we de interacties met de olifanten zouden hebben. Eenmaal aangekomen stonden er 4 olifanten op een rij, jeetjee wat zijn dat toch grote beesten als je je ze van dichtbij bekijkt. Duss.

De olifanten deden op het begin een aantal trucjes dit gaf ons een beetje een raar gevoel, net of we naar het circus aan het kijken waren. Gelukkig kregen ze wel voldoende eten ,dat gaf ons dan wel weer een goed gevoel. Daarna kregen we de gelegenheid om de olifant te voeren en maakten ze foto’s van ons. En niet een paar foto’s maar heel veel foto’s, ze bleven maar klikken. Ik denk dat er vast wel een goede foto bij moet zitten.  We kregen de gelegenheid om aan zijn oren, staart en zijn buik te voelen. En wat voelt dat eigenlijk toch raar aan vooral zijn oren het was net een dun stukje leer.

Nadat iedereen de olifant eten had gegeven kregen we informatie over de olifant. Wist je dat: de huid van een olifant al het water kan absorberen, zo krijg hij/zij verkoeling. Wist je ook dat……: een olifant zijn oren gebruikt om zijn temperatuur te regelen, als die zijn oren bij zich houdt heeft die het koud zijn oren gebruikt die dan om zo min mogelijk warmte weg te laten. Als die met zijn oren heen en weer gaat betekent dat dat hij/zij het warm heeft zo kan hij zijn warmte kwijt. Dus weer wat meer geleerd over de olifant….

Er was daarna nog een gelegenheid om op de olifanten te rijden. Dit hadden wij niet geboekt maar ik vond het wel nog leuk om te zien hoe die mensen eigenlijk op die olifant kwamen. Toen de mensen op de olifant zaten en begonnen met rijden was een olifant het er niet mee eens, waardoor de andere ook reageerden. Ze werden helemaal wild erg cool om te zien. Gelukkig maar dat wij er toen niet op zaten ik vond het goed om het van zo ver af te zien. Nou weer wat beleefd haha..

Daarna besloten we nog om even naar culture village te rijden. Hier waren kraampjes waar ze typisch Afrikaanse souvenirs verkopen, en jaa wij zijn Nederlanders en houden van souvenirs! Dus ook wij hebben wat typisch Afrikaanse souvenirs gekocht.

Daarna reden we door naar het stadje Sabie waar volgens papa hele mooi watervallen zouden zijn. En ja het waren mooie watervallen voor een foto. Het was al weer bijna lunchtijd dus besloten we ergens in het stadje wat te gaan drinken. Manon en ik genoten van onze pannenkoek, ongelofelijk wat ze hier allemaal voor eten hebben. Na een heerlijke lunch wilden papa nog graag een typisch Afrikaanse jurk kopen voor carnaval, dat was in ieder geval gelukt. Onze reis vervolgd verder weer terug naar onze lodge, waar we nog lekker gechilled hebben aan het zwembad.

Vanavond gaan we nog genieten van ons laatste avondmaal hier in hazyview. En wie weet tot de volgende keer

Groetjes

pannenkoeken als lunch

chakazulu

1. Vera:
    26 juli 2019
    Ben benieuwd naar het jurkje voor de carnaval!!😀
  2. Opa en oma Tobben:
    26 juli 2019
    Het is steeds weer verassende wat jullie meemaken, de olifanten zijn wel erg groot.Het is weer een mooie ervaring om dit samen te beleven.
    Vera het jurkje staat schattig!!!
    Danique en Manon, lekker zo’n pannenkoekje he !😉😉
    Verheug me weer op jullie volgende verhaal en foto’s natuurlijk.
  3. Opa en oma Boefie..😂:
    26 juli 2019
    Leuk verhaal Danique. Maar wat zijn die olifanten groot zeg als je er zo naast staat.
    Oma dacht dat het nep olifanten waren. Nou ik weet zeker dat Madam tussauds dit niet
    heeft gedaan.
    Het is ongelooflijk wat jullie allemaal zien en meemaken. Gisteren was het 42 graden in de achtertuin. dat is volgens mij warmer dan in Afrika en het vervelendste is dat wij GEEN zwembad hebben.
    Nou dit was het en wij kijken uit naar het volgende verhaal, met of zonder tomtom.
    Kusjes aan iedereen.
    Opa en Oma Boefie
  4. Lekker met de meiden familie:
    26 juli 2019
    Wij kijken nu al uit naar carnavalszondag en het jurkje van toffe peer/kiwi ;-)
    Wat een mooie beesten zeg. Bye the way, mijn sjatje meent dat Leon wat grijzer is geworden deze reis maar ik heb haar gerustgesteld en gezegd dat de olifanten nog altijd grijzer zijn.........
    Veel plezier in kruger park en bij het spotten van de big five. Hoop dat je ze allemaal kunt ‘ontmoeten’!
  5. Eric:
    26 juli 2019
    Leon zie ik jou daar die olifant geen rolo geven. Die ga je nog een keer tegen komen dan hè
  6. Danielle Tobben:
    27 juli 2019
    @eric: bedenk goed wat je met je laatste Rolo doet!
    @ Suzan: 3 vrouwen dan word je vanzelf grijzer
    @ Vera: ik laat je mijn nieuwe jurkje weleens zien.
  7. Petra:
    27 juli 2019
    Wat weer leuke belevenissen! En wat leuk beschreven, Danique!! En aug nog goot waer😎 fein!! veel plezier daar nog en geniet volop.. maar dat doen jullie wel, groetjes
  8. Desiree:
    29 juli 2019
    Hele mooie ervaring! En wat een gave foto's weer!!