Panorama naar Graskop

25 juli 2019 - Graskop, Zuid-Afrika

Wat is er fijner dan wakker worden met zicht op de opkomende zon in je slaapkamer, heerlijk.

Vandaag staat er een panorama op het programma, bij mij overigens beter bekend van de poster met de 2 nietjes in het midden (maar dat is old-school ) Hier is de panorama een mooie route langs diverse  mooie plekjes.

We vertrekken rond 09.15 u en de TomTom geeft aan dat we links af moeten voor zo’n 80 kilometer," dat kan niet " zegt iedereen in koor (en uit onze eerdere ervaringen) Dus we gaan gewoon rechtsaf, onderweg stuurt “Truus” ons iedere keer naar de volgende afslag  maar wij negeren dit volledig, na 10 km wordt toch maar de routeplanner van de telefoon aangezet en wat denk je……. We moeten inderdaad  de volgende afslag nemen aangezien we de verkeerde kant uit gaan. Na een rondje komen we weer aan in Hazyview (site-seeying bananenplantages).

Nu gaan we echt beginnen aan onze tour, wij rijden langszaam de bergen in en er bekuipt mij enige vorm van dejavu met onze eerdere reis naar de States, het is net of we in de Nervada rijden. Bij de eerste stop betalen we 86 Rand ( 5 euro) om het parkeerterrein op te rijden, vervolgens lopen we via trapjes naar een uitkijkpunt met zich op een groot  diep dal en rotspartijen het lijkt een soort Grand Canyon in het klein. Vervolgens rijden we naar "God’s window" (zal mij benieuwen) nou dit overtreft de vorige plek en veel meer, een geweldig uitzicht over rotspartijen en bomen en behoorlijk hoog. We lopen nog een stukje verder want er zijn meerdere uitkijkpunten bij deze locatie, Danique heeft haar platte "schuifel sandaaltjes " aan dus die blijft een beetje achteraan treuzelen.  Uiteindelijk hebben we op de helft maar rechtsomkeer gemaakt omdat er te veel weerstand was tegen een volgende klauterpartij (ja meisjes he ) We lopen via enkele Afrikaanse kraampjes naar onze auto toe, Danique ziet onderweg nog enkele typisch Afrikaanse “hebbendingetjes” en probeert een deal te sluiten met de verkoper. Helaas,  hij geeft aan dat dit niet zijn eigen kraam is maar dat hij hier alleen maar werkt en dus niet kan zakken met de prijs. Jammer dan, dan gaan we gewoon verder.

Na ongeveer 20 minuten rijden komen we aan bij Bourke’s Luck Potholes, dit zijn geweldige rotsformaties die in cilindervorm door erosie zijn uitgesleten. Het heeft erg veel weg van Antilope Canyon maar dan met nog stromende watervalletjes. Erg mooi om te zien en op te klimmen en natuurlijk foto’s te maken.

Vervolgens rijden we terug via Berlin Falls (waterval)naar Hazyview, hier scoort Danique haar Afrikaanse snuisterijen en wel voor de helft dan het voorgaande kraampje (Ketcheng $€)     Nu kunnen we de rit voort zetten naar onze Lodge waar we nog even kunnen relaxen en het verslag van vandaag kunnen schrijven.

Het was weer een enerverende dag vandaag, morgen gaan we al vroeg naar Elephant Wispers.

Doei Léon

the Pinnacle

god's window

1. Ronald:
    25 juli 2019
    Ook vandaag ziet het er weer prachtig uit. Mooie fotos .
  2. Opa en oma Ruijters:
    25 juli 2019
    Tom Tom schuif schuif klim klim wandel wandel scoor scoor.
    Ziet er weer goed uit en alweer een super leuk verhaal.
    Mooie foto's hoor.
    Lekker vestje aan ......wij hier bloedverziekend heet....pffffff heeeeet..
    nu nog 35 graden buiten.....
    xxxxx van ons en veel plezier morgen weer.
    We kijken uit naar de volgende belevenissen.
  3. Marjolein:
    26 juli 2019