Big 'fight' in Krugerpark

29 juli 2019 - Moholoholo, Zuid-Afrika

Nadat we de rollen gisteren verdeelt hadden over de tenten, ik slaap met Danique en Leon slaapt met Manon in de tent, staan we vanmorgen om 5.45 uur op. We hebben de eerste nacht enigszins moeten wennen aan alle geluiden maar werden voldaan en toch uitgerust wakker. We lagen immers om 21.15 al lekker in onze verwarmde bedjes. Wat een genot na een koude safari rit.

Als we dan rond 6.15 uur bij de ontbijtplek verschijnen drinken we onze koffie en thee met koekjes en zal de safari om 6.30 uur vertrekken. De zonsopgang is prachtig en dat is al meer dan de moeite waard om daar zo vroeg voor op te staan. Meteen doemen de zebra’s en de giraffen op… zij waren er ook op tijd bij vanmorgen. Evenals de Buffalo ’s die in een grote groep richting het water lopen en de weg oversteken. Ook de leeuwen worden gespot in een kleine groep bij elkaar. Dat voelt als een voldane versie van de safari. Totdat we op onze weg een olifant tegenkomen die er mijn inziens een beetje macho bij loopt. Dat voelt in dit geval niet goed…. Maar wie ben ik, niet de ranger in elk geval. De auto wordt richting Olifant ingezet en daar heb je het al. Olifant heeft last van een ochtend humeur en is niet gedient van onze aanwezigheid…. En stiert op onze auto af. Onze ranger zag het aankomen en weet met flink gas geven en dreigen de olifant aan de kant te jagen. Kort begeef ik me in een facebookfilmpje waarin wij afgelopen dagen meermaals werden getagt. Het loopt gelukkig goed af en de beelden zijn opgenomen. De ochtend safari wordt met een koffie en koekje onderweg afgesloten waarna we het ontbijt daarna bij de tenten kunnen nuttigen. Nu kan de relax modus even aan tot de lunch en de volgen game drive. .

We besluiten lekker aan het zwembad te gaan zitten waar goed zicht op de dieren is. Er verschijnen dan ook vele olifanten, de goed gemutste deze keer, om water te komen drinken aan de rand van ons zwembad. Er zit wel geteld maar 5 meter tussen…..Dit is gewoon niet te beschrijven als je dit niet zelf meemaakt. Het is een schouwspel waar geen enkele mobiele telefoon tegenaan kan. Het fototoestel draait wel overuren…. Dat zijn de herinneringen die we over houden.

Na de lunch zijn we klaar voor de middag game drive. Benieuwd wat we nog zullen tegenkomen. Gewapend met jassen en truien voor de kou nemen we plaats in de jeep. Leon vooraan naast de chauffeur en ik samen met de meiden achterin op de laatste bank. Opnieuw spotten we een grote groep leeuwen…. Onze ranger heeft zijn dag volgens mij niet, want hij overrijdt bijna een leeuw. Tijdig weet onze gids Elvis, die voor op de motorkap zit, de jeep te laten stoppen. Daar hadden we geluk. Mooie plaatjes kunnen we schieten. De route wordt vol enthousiasme voort gezet en onderweg komen we ook andere game drivers tegen. Er is tussen alle game drivers continu contact over het spotten van de dieren. We rijden niets vermoedend over een goed gangbare weg en rijden links en maken ruimte om ander jeeps te kunnen passeren, totdat de goot aan de linkerkant toch dieper was dan verwacht en onze jeep bijna (niet helemaal) op zijn kant gaat. We hangen allemaal schuin in de auto en kunnen geen kant op. Onze chauffeur doet nog een poging, maar het wordt er niet beter op. Omstanders van andere jeeps grijpen in om ons uit te kunnen laten stappen ( regel 1: verlaat nooit de auto….). Daar staan we dan een jeep in de goot en wij in het wild. We worden er een beetje lacherig van. Met hand en spandiensten komt onze jeep weer op de weg en kunnen we verder.

We spotten nog een antelope en drie Neushoorns die elkaar minder leuk vinden die avond. Een spektakel van vijandigheid. Evenals de Hippo’’s die tijdens ons avonddrankje ook een discussie hebben en elkaar te lijf gaan. Het lijkt een agressief dagje voor het wild vandaag.

Maar ik heb in elk geval een leuk verhaal om te schrijven en we hebben opnieuw mooie herinneringen. Morgen vroeg zijn we er weer bij… benieuwd wat er dan volgt.

Lekker slapen en tot morgen,

Danielle

( kijk ook bij de video’s 😃)

Opkomende zonBij het zwembadEven Apeldoorn bellenOndergaande zon

Foutje bedankt

zebra close-up zijkant

neushoorn volledig

grotere leeuw met bloed op neus

giraf close-up

Buffel close-up

neushoorn 2 close-up

1. Lekker met de meiden familie:
    29 juli 2019
    Toch knap dat de kapitein het humeur van de olifant al had kunnen aflezen....... wat een wilde ervaringen vandaag. Sjiek!
  2. V Baets:
    29 juli 2019
    Super leuk om jullie verhalen te lezen!!
    Gr. Vanuit Chang Mai Vera
  3. Opa en oma:
    29 juli 2019
    Oh oh.. wat een verhaal weer.. jullie maken echt van alles mee..🙈🤣 had de chauffeur zijn rijbewijs net gehaald..😄😄 het is weer goed afgelopen en jullie hebben weer veel gezien.. leuk geschreven..
  4. Brigitta:
    29 juli 2019
    Wat een mooie foto's. Een olifant aan je zwembad haha. Geef de chauffeur morgenochtend even een kop koffie dan kan die het laatste ritje extra veilig rijden.
  5. Ronald Driehuijs:
    29 juli 2019
    Zo dan dat was effe schrikken maar jullie hebben het nog steeds naar jullie zin als ik dat allemaal lees.
    Leuk verhaal weer. Xx
  6. Astrid:
    Veel spektakel dus. Zo herkenbaar. 🤣🤣
  7. Susan:
    30 juli 2019
    Wat een mooie foto's en spannende verhalen! Ik krijg nu steeds meer zin om er in september naar toe te gaan!