Vlucht van Johannesburg naar Schiphol

30 juli 2019 - Johannesburg South, Zuid-Afrika

Vandaag ging om half 8 de wekker. En natuurlijk waren we allemaal al om half 7 wakker aangezien er veel dieren langs onze tent lopen (vooral veel apen en bij papa en Manon een paar olifanten)Mama en ik werden wakker van iets van geknaag dicht bij onze tent... Mama besloot om even buiten de tent te kijken of daar iets liep. Daar liep niks dus ze weer terug haar bed in. Opeens zag ik iets lopen in de buurt van de rugzak waar in het voorvakje koekjes zaten. Toen ik dichterbij kwam zag ik het beter het was een muis.... Ik begon te gillen en mama probeerden door middel van te klappen de muis weg te jagen dat was gelukt. De gouden tip van mama is: veel geluid maken dan jaag je de muis weg (hahaha). Dus mama en ik liepen extra hard binnen in de tent. Toen wwe even later de rugzak pakten was inderdaad aan het voorste vakje geknaagd want er zat al inmiddels een gat in. Aan het pakje met koekjes is die niet aangekomen gelukkig! Na dit spannende avontuur gingen we ontbijten, het ontbijt stond al voor ons klaar. Na heerlijk geontbeten te hebben gingen we met al onze koffers en spullen in de safari auto op weg naar de receptie waar onze auto. Waar we van daaruit rijden naar Johannesburg waar we de auto inleveren, en naar het vliegveld gaan. Onderweg hebben we een paar probleempjes gehad.

Probleem 1: Onze Tom Tom viel uit en papa heeft geen 4g meer dus papa kan zijn Tom Tom op zijn telefoon ook niet aan zetten. Gelukkig hebben we mama nog  die de Engelse beschrijving heeft. En we lezen nu vooral bordjes :), we komen er wel!

Probleem 2: we wilden bij een tankstation gaan tanken maar die hadden geen benzine dus moesten we opzoek gaan naar een ander tankstation. We konden nog maar 80 km rijden, gelukkig hebben we er op tijd een kunnen vinden.

Probleem 3: tijdens het zoeken naar een tankstation werden we bij een politiecontrole aangehouden voor het controleren van het rijbewijs. Papa gaf zijn rijbewijs en zijn internationale rijbewijs. De agent keek slim naar het rijbewijs maar snapte er niks van ( stagiaire 😃) maar we mochten doorrijden.

We zijn veilig aangekomen bij het vliegveld na een lange reis. Inchecken, wat avondeten en vooral wachten tot dat we het vliegtuig in kunnen. Maarja dat is altijd als je gaat reizen dan is het vooral wachten maar dat maakt helemaal niet uit, nu kunnen we tussendoor alles even opladen.

Het was een super mooie reis en we hebben veel mooie ervaringen en herinneringen mogen maken. Iedereen bedankt voor het meevolgen van onze verhalen en alle leuke reacties. En wie weet tot een andere keer als we weer zo een grote reis gaan maken.

P.s dankjewel papa en mama voor alles❤

Groetjes Danique

1. Marjolein:
    30 juli 2019
    Danique, weer super leuk geschreven! Een hele goede reis! Het huis staat nog goed op jullie te wachten, ik heb het iedere keer als ik er langs kwam op weg naar werk/huis in de gaten gehouden 🤪
  2. Oma Tobben:
    30 juli 2019
    Weer zo’n super leuk verhaal, wij lezen het elke dag met veel plezier,wel een paar probleempjes,maarrrr,alles komt goed.
    Wij wensen jullie een hele goede reis en tot morgen🍀🍀🍀
  3. Opa en oma:
    30 juli 2019
    Wat een spannend verhaal.. en dan die muis... ja daar zou ik ook bang van zijn tussen al die olifanten , neushoorns en apen 🤣🤣. Jammer dat het afgelopen is met die leuke verhalen.. goede vlucht en tot aan de telefoon..💋💋😘😘
  4. Peter en Gabrielle:
    30 juli 2019
    Was super leuk om jullie te volgen.

Goede vlucht.
  5. Desiree:
    31 juli 2019
    Superleuk verslag weer. Mooie en leuke herinneringen.
    Goede thuiskomst!!xxxxx
    Désirée
  6. Lekker met de meiden familie:
    31 juli 2019
    Hallo lieve Tobberds,
    Niekestiekie wat heerlijk om te lezen dat je lekker ‘geontbeten’ hebt ;-) en je muis wild west ervaring heel grappig met een klappende mama als redding. Hopelijk deed ze er ook een afschrikkend Afrikaans dansje bij voor de sfeer.
    Bedankt voor het delen van jullie ervaring!
    Goeie en veilige vlucht en tot in Weert xx