Van Drakensberg naar St.Lucia

18 juli 2019 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

Van Drakensberg naar St.Lucia

Na 1 dag en 2 nachten Drakensberg, verlaten wij vandaag de mooie Montusi Lodge. Na een lekker ontbijt vertrekken we rond 08.45 u voor een rit van ruim 500 km naar St.Lucia. Als eerste op zoek naar een tankstation ( de tank is aardig leeg na onze eerste rit )  en dan nog even wat boodschappen doen in Winterton (een klein idyllisch dorpje net voorbij Bergville).

Inmiddels begin ik het links rijden aardig onder de knie te krijgen al zeg ik het zelf. Begon ik de eerste dag met ongeveer 50 keer mijn ruitenwisser aanzetten in plaats van mijn knipperlicht (ook die zitten andersom ) vandaag bleef dit beperkt tot 5 keer. (ik maak vorderingen) Waar ik op de snelweg wel nog steeds versteld van sta is dat er nog zoveel mensen langs de snelweg wandelen, fietsen en zelfs slapen, op nog geen meter van hun voeten zoeven de auto’s met 120 km voorbij.... en ze verroeren geen vin. En kom je rondom de grotere  steden dan staan hele families langs de weg te liften met de kleintjes op hun rug, ze hebben geen ander alternatief maar toch.

Rond 15.30 u komen we aan bij onze lodge Lidiko in st.Lucia, deze keer wel in één keer goed al moet ik toegeven dat we de laatste kilometers extra gecheckt hebben op de routebeschrijving van het reisbureau. Na onze spullen uitgeladen te hebben krijgen we de informatie over mooie excursies in en rondom St.Lucia  en  leuke eettentjes. Omdat we maar 2 hele dagen in St.Lucia zijn besluiten we voor vrijdag de walvissenspot op zee te boeken, het kost wat maar dan heb je ook wat (hoop ik) Ik ga er voor het gemak even vanuit dat de walvissen er morgen ook zin in hebben, wellicht nadat wij hen op nuchtere maag na een boottocht op zee,  gevoerd hebbenJ. We gaan het allemaal beleven. Oh ja onze lodges hebben een deur en een hekwerk , het advies van het kamermeisjes is om het hekwerk altijd te sluiten in verband met de apen …(ja, ja, grapjas) En wat denk je zitten we lekker op ons terrasje voor een wijntje, springt er een aap op het dak, en Danique meteen naar binnen. (je zou denken dat ze ondertussen wel aan apen gewend is) Nou dat was het voor vandaag, morgen gaan weer nieuwe herinneringen maken.

Groeten,

Léon

aaptijd voor een wijntje na een lange ritLidiko lodgekraampjes onderwegwandelaars langs de snelweg

1. Opa en oma Boefie..😂:
    Hoi..

Wat een ervaring weer.. met al die mensen langs de weg..
    En een behoorlijk aantal km gereden.. in een behoorlijk rap tempo.. lekker hoor dat jullie van die mooie lodges hebben..
    Maar ja die apen.... krijg je er toch maar gratis bij.. 😄😄
    Ik zou mij ook rot schrikken..
    Veel plezier morgen met walvis spotten ..🐳🐳
    Xxx van ons
  2. Ed en Astrid:
    18 juli 2019
    Die apen maken een lawaai, weten wij nog van Kenia. Als we in bed lagen en ze renden ‘s-morgens over het dak van golfplaten, was het een hels lawaai alsof ze door het dak heen zakten. Hoe was het ziplinen?
  3. Opa en oma Tobben:
    18 juli 2019
    Wat gezellig om iedere dag zo een verslag te lezen.erg leuk.
    Jullie doen zoveel ervaringen op,geweldig.
    het lijkt me toch erg spannend met die apen, maar ook leuk.
    Fijn dat het links rijden jullie zo goed afgaat,
    Wij groeten jullie hartelijk en tot morgen.
    Dikke kus opa en Oma Tobben
  4. Franka:
    19 juli 2019
    Ook de Hippo & Croc tour doen! Echt super... maar eerst de walvissen!
    En dan te bedenken dat t daar winter is ... hihi

Geniet, geniet en geniet!!
  5. Vera:
    19 juli 2019
    Mooie lodges waar jullie zitten. Altijd leuk een aap als huisdier. Benieuwd het walvis spotten. Veel plezier.