lange, mooie wandelroute en zipline door Zuid-Afrika

17 juli 2019 - Drakensberg, Zuid-Afrika

Vandaag ging onze wekker om precies te zijn om 8 uur. Dit was uitslapen voor ons aangezien we er gisteravond al om half 10 in bed lagen. Het is hier super om wakker te worden met zo een mooi uitzicht. Om half 9 zaten we aan het ontbijt dat overigens heerlijk was. Om half 10 stond er een waterval wandeling op de planning onder leiding van 2 gidsen. Deze wandeling zou 2/ 2,5 uur duren. Het was net een soort survival wandeling (berg op en weer berg af en zo steeds verder). Op een begeven moment waren we een berg op geklommen met allemaal losse stenen. Ik zag het al gebeuren dat ik hier natuurlijk zou vallen, dit was gelukkig niet gebeurd J. Maar ja als je een berg op bent geklommen moet je natuurlijk ook weer naar beneden. De route naar beneden was met een soort trap met losse stenen met geen punten waar je je eventueel vast kon houden. Dit was dus al een struggle voor mij want ik zag het al gebeuren dat ik zou vallen (ben je wel snel beneden). Maar Danique heeft het overleeft dankzij de tips van Manon. Op een begeven moment was ik er klaar mee en ging ik maar gewoon zittend van de trap af dit ging aardig goed.

De verhalen van de gidsen kon ik soms niet volgen maar gelukkig had ik daar papa voor die het voor mij vertaalden. Na een lange en mooi wandelroute kwamen we weer terug aan bij onze lodge, waar we ons even ging opfrissen voor de lunch. De lunch was heerlijk na de lunch gingen we even chillen, want ja het is ook een beetje vakantie hé. We besloten om rond half 3 naar all out adventures  te gaan dat zo een 5 minuten van onze logde vandaan was. Papa en ik wilden daar graag gaan zip line. Manon en mama vonden het fijner om met beide voeten gewoon op de grond te blijven staan. Het was vandaag weer een mooie ervaring/ herinnering. Ik kijk nu al uit naar morgen!

Groetjes,

Danique

1. Jos ruijters:
    17 juli 2019
    Hoi,
    Na zo’n heerlijke lange nacht kan je dan wel zo’n wandeling doen..😄 wel heftig met dat losse grind dat is gedoemd om naar beneden te glijden..😄😄 gelukkig zijn jullie op de beentjes blijven staan.. nu op naar morgen voor een nieuwe belevenis.. 💋💋 van ons slaap lekker en veel plezier..
  2. Brigitta:
    18 juli 2019
    Joehoe ik ben weer helemaal bijgelezen en zelf ook even op mini vakantie met jullie mee geweest. Super leuk om alles mee te lezen. Mis nog meer foto's, maar die zien we vast wel als jullie thuis zijn, hebben we dan ook nog wat om te kijken. Heel veel plezier. Geniet ervan dan genieten wij met jullie mee. Kus.
  3. Astrid:
    18 juli 2019
    Is zoooo gaaf, ziplinen. Leuk dat jullie het zo naar de zin hebben. Veel plezier.
  4. Opa en Oma Tobben:
    19 juli 2019
    Knap wat jullie doen.
    Maar die niet waagt ook niet wint.
    Fijn dat jullie heel andere beweging hebben dan in Nederland,
    Volhouden iedere dag een nieuwe verrassing en uitdaging.
    Even op zijn dialect:gae kuntj det,dun aanhaojer overwintj
    Volhaoje zoee
    Genietj dur van.
    Oma en Opa
  5. Lekker met de meiden familie:
    20 juli 2019
    Ik heb geprobeerd te ontdekken welk dier vd big five daar op handen en voeten liep....... aan de jas herkennend zag ik ineens dat het unne kapitein Tobberd was. Bijzonder Afrikaans dier zeg!! Ook de billen van crocodile Dundee mogen er zijn 8-))
    Hoe leuk om zo met jullie mee te reizen en leven!