De vlucht naar Johannesburg

14 juli 2019 - Amsterdam, Nederland

zondag 14 juli 2019 om 11.30 u vertrekken we na een goed ontbijt in Huize Ruijters (Zoetermeer) richting Schiphol. Auto wegzetten en dan op het gemak  inchecken   en door de douane (nu begint de vakantie echt) De dames scoren nog effe wat kip-nuggets (want wie weet hebben ze die niet in Zuid Afrika) De vlucht naar London gaat prima, voor je goed en wel  in je stoel zit, komen ze al langs met de tax free en wordt de landing al weer ingezet.  In London aangekomen lopen we in rap tempo naar de gate met bestemming Johannesburg, wel nog een keer door de douane, handbagagecheck want wie weet hebben we nog iets ingekocht onderweg :-). Aangekomen bij de gate gaan we op het gemak zitten tot we kunnen boarden, helaas komt de melding dat er een technisch probleem is met het toestel en dat de vertrek tot nader bericht wordt uitgesteld. Ondertussen kunnen we wel even social media checken (free WIFI) en krijgen we door dat Sting toch niet naar Bospop komt, jammer maar goed ik had hem toch al gemist. Uiteindelijk vertrekken we met 2 uur vertraging om 20.10 u (Nederlandse tijd) richting Johannesburg. De vlucht verloopt prima: filmpje kijken, eten, slapen, ontbijten. We landen 08.07 u in Johannesburg, weer netjes in de rij voor de douane en  vervolgens naar de aankomsthal waar we opgewacht  moeten worden voor onze transfer naar het hotel. Na enkele rondjes door aankomsthal is er nog steeds geen bordje: Family Tobben, dan maar even bellen. Er is blijkbaar iets misgegaan met de communicatie maar dat wordt snel opgelost en uiteindelijk zitten we om 09.45 u in het busje richting het hotel. Zo dat was de reis de rest van de dag volgt in het volgende verslag.

Vino onderwegvlucht Johannesburg

Vertraging, wachten in London