Swaziland

23 juli 2019 - Manzini, Swaziland

Vandaag staat er op de planning om naar Swaziland te gaan. Een rit van ongeveer 3,5 uur, maar het kan ook langer duren doordat we tijd verliezen bij de grens. Voordat we aan deze rit beginnen starten we de dag met weer een lekker ontbijtje. En we mogen zeker niet klagen, want er worden verse wafels gebakken! Er is er een in het gezin die dit dan ook als ontbijt pakt en daar volop van geniet…

Rond een uur of 9 vertrekken we naar de volgende bestemming. Alle koffers worden weer ingepakt en ingeladen in de auto, klaar voor vertrek. We verbazen ons over het feit dat we zo snel aan de omgeving gewend zijn geraakt. Het feit dat mensen kilometers lopen naar hun werk of om boodschappen te doen valt steeds minder op. Dit wilt niet zeggen dat het geen indruk heeft gemaakt, maar we voelen ons snel thuis en alles om je heen wordt al snel ‘gewoon’.

Na ongeveer een uurtje rijden komen we bij de grens aan. Grote, hoge poorten met beveiliging eromheen. Het is gelukkig niet druk en we kunnen direct door naar het eerste loketje. We moeten allemaal de auto uit en mogen niets meenemen behalve ons paspoort. We laten ons paspoort zien waar een stempel in wordt gezet. Goh, dat ging snel, we mogen de auto al weer in. Was het dit??

We rijden door tussen de hoge hekken en zien dat we nogmaals de auto uit moeten en ons paspoort moeten laten zien. Er wordt nog een stempel gezet en dan zijn we alweer klaar. Ik kan me voorstellen dat als er nog 20 auto’s in de rij staan om Swaziland binnen te komen dat het druk is en lang duurt, maar dat is vandaag gelukkig niet het geval en binnen 10 minuten zijn we er doorheen.

We vervolgen onze weg in Swaziland. Het landschap is weer anders dan in Zuid-Afrika. Er zijn veel bomen en we rijden weer door de bergen. Rond een uur of 13:00 komen we dan ook aan bij ons volgend slaapadres ‘forest arms country hotel’. Een bosrijke omgeving met een beetje een Oostenrijkse uitstraling. We lunchen wat en worden dan naar onze kamers gebracht. In de omgeving is weinig te doen, en als er iets te doen is dan is het weer een tijdje rijden. We besluiten vandaag lekker hier te blijven en morgen onderweg het een en ander te ondernemen.

Over een half uurtje gaan we eten en daarna zullen we lekker ons bedje weer in kruipen. Op naar weer een nieuwe dag met nieuwe belevenissen!

Tot de volgende!

Liefs Manon

De omgeving

Ons plekje voor 1 nacht

1. Peter en Gabrielle:
    23 juli 2019
    Wat schrijven jullie allemaal leuk. Heel leuk om te lezen wat jullie allemaal doen.
    Het lijkt net alsof wij de reis ook meemaken...haha
    Geniet van deze mooie reis en alle mooie indrukken.
    Liefs Gabriëlle